tisdag 15 januari 2008

Strumpstickorna har fått ett hem

I helgen blev det inte så mycket stickat. I stället fick symaskinen all min tid. Resultatet blev ett fodral till mina strumpstickor, stickor som fram tills nu har levt ett sorgligt liv i en påse tillsammans med jumperstickor, virknålar och diverse småplock av typen "bra att ha när man stickar/virkar". Material är diverse smålappar och kasserade gardiner i bomullstyg. Utsidan fick bli quiltinspirerad av lappar som jag skar 3'' x 3''. Några lappar delade jag sedan till fyra kvadrater som blev 1,5'' x 1,5'', andra på mitten så de blev 3'' x 1,5''. På insidan sydde jag sedan fack lämpliga för min samling strumpstickor.

Jag blev så pass nöjd med resultatet att jag även ska sy ett etui till mina jumperstickor efter samma modell när tid finns. Det kommer även då bli av tygsslattar och gamla gardiner. Lapptygerna sparas på till andra, mer "påkostade" projekt...


Inga kommentarer: